Josephines Viktiga Resa

Dieter?Banta?Metoder?

Publicerad 2016-01-06 08:47:00 i Allmänt,

Ja det är ett evigt tjat om dieter och bantning i vårat samhälle.. "Ät det här" "prova det här" "detta är bäst".. Men vad är det egentligen som funkar? 

Jag har provat flera "dieter/kosthållningsprogram" och inget hae väl egentligen funkat under en längre tid.. Lchf tex, det funkade de tre månader jag kunde köra den. Men där hade jag dels fel inställning också, man ska inte se en diet som en bantningskur, det ska vara en livstilsförändring och jag såg lchf som en diet att tappa vikt på.. 

Såg doktor Mikaels program på sjuan här i måndags och han hade då bjudit in  3 olika representanter för olika kosthållningsmetoder - viktväktarna, lcff och 5:2.. Frågan var då vilken som var bäst och jag satt och funderade vilken det kunde vara medan han dröjde med svaret.. När han sen sa det rätta svaret så fick jag mig en liten tankeställare och han har ju så rätt.. 
Den enda dieten/kosthållningsmetoden som är rätt - är den som funkar bäst och är hållbar just för dig.. Ja! Så enkelt, den diet man själv trivs med och tycker funkar och att man ser det hållbart i längden. 

Jag själv har testat mycket, bland annat: lchf, 5:2, 16:8, kalorisnålt, 13dagarsdieten, flygvärdinnedieten, shakes/soppor, vegetarisk kost osv. Men inget av det har varit hållbart en längre tid.. Så nu bestämde jag mig för att prova på viktväktarna. Har vissa i min bekantskapskrets som är med i viktväktarna och för dom har det gått jättebra, så jag provar jag med! Registrerade mig igår så kan inte riktigt komma med några "recensioner" än utan det får bli när jag kört några veckor ☺️ vill man följa viktresan och även ta del av mina andra intressen så kika in på instagram - josephiine.r 😃 

Pöss!


Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2016-01-06 14:19:01

oh va glad jag blir!!!!!! bra jobbat Ja vi alla funkar olika !och en väldans jobb och tid att hitta det som funkar för en och ens kropp! tror jag hittat min väg nu men mycket jobb och planering ja lär mig hela tiden och faller av banan dåd och då men men hoppas någon dag allt kommer bara flyta på naturligt kram malin

Svar: Kul att du vill följa mig på min resa! Balans är viktigt i livet ❤️
Josephine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine

25 y/o Sundsvall

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela