Josephines Viktiga Resa

Prövning

Publicerad 2016-01-07 10:28:29 i Allmänt,

Igår eftermiddag blev inte bra alls. Var på 20års kalas och det bjöds på smörgåstårta och sen kladdkaka.. Jag åt två bitar smörgåstårta bara för att det var gott och jag var sjukt hungrig, sen en liiiten bit kladdkaka bara, men smörgåstårtan blev sjuukt dyr i smartpoints sen när jag registrerade det på vikväktarnas app. Översteg dagsransonen och det drogs av lite från veckobonusen men jag fortsatte kvällen på rätt sätt, även fast det försvann ett par points till, men kvällsmålet är viktigt för mig 👆🏻 idag fortsätter jag på rätt spår, och kom fram till en sak imorse -balans. Förmågan att fortsätta på rätt väg trots att man tagit ett avsteg. Men fortsätta i rätt riktning är viktigt. Har ändå veckobonus kvar så jag kan äta lite gott i helgen. Men ska försöka skippa sockret faktiskt, det ska bli lite avväjning från det. Balans är ett stort begrepp och ska tas på stort allvar. Det är viktigt ❤️

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2016-01-07 12:02:39

jätte bra tänkt ! det viktigaste är att gå tillbaka i rätt spår igen. förr brukade jag känna att nu har ju jag ju redan ätit fel och då kan jag ju fortsätta så tills nästa dag eller vecka ! men nu försöker jag ta tag i det på en gång ! det är inte kört fast du åt det där och ät bättre nästa mål utan att känna det där dåliga sammvete mala, det viktigaste är att man fortsätter kämpa! sen när det kommer kalas och andra helg punkter så tycker jag man måste kunna få unna sig sånt också men försöka tänka på att inte ta så mycket. och försöka förbereda sig å äta något bra å mättande innan så man inte är så hungrig när tillfällen kommer! ja det är så himmla mycket tänkande å planerande alla fall fär mig!! men nån dag faller allt på plats hoppas jag , kram malin

Svar: Ja man måste ändå förstå att man som sockerberoende är nybörjare på det här med att avstå och planera osv :)
Josephine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josephine

25 y/o Sundsvall

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela